Wednesday, May 14, 2014

DIY : Projek Hadiah Untuk Cekgu

Assalamualaikum....

Esok 16 Mei is Hari Guru...wah seronok la cekgu-cekgu ye...dapat hadiah banyak le besok dari student-student...

Aku ingat lagi masa kecik dulu, mak abah aku taklah berada...jadi kalau sampai nya hari guru aku teringin nak bagi cekgu hadiah...haaa time tu mula la selongkar almari mak aku... kalau ade sabun mandi ke, ubat nyamuk fumakila ke, colgate ke, maggi ke.. siap la aku rembat nak bagi hadiah kat cikgu-cikgu kesayangan aku....balut pulak dengan kertas minyak warna coklat...hehehehhe...

Tak dapat ku bayangkan rupa cekgu-cekgu aku tu bila buka hadiah...hahahahah sekali ubat nyamuk daaaaaa....

Sekarang ni tiba masa aku pulak layan karenah anakanda pulak nak menyambut hari guru... biasa la..aku kan bajet ciput.. maka tiap2 tahun pon hadiah made in kedai RM2 saja la...heheheh

Tapi tahun ni nak lain sikit la.. masih berbajet ciput..cuma tambah sedikit 'kegigihan'... Tahun ni aku gigih ajak En. Suami gi IKEA.. nak beli jam RM2.50 kat IKEA tu.. sekali dah sampai IKEA lain pulak yang di ambik nya... tapi yang penting harga sama RM2.50..hahah...

Anakanda nak frame ni.. Aku ok je.. janji MURAH dan dia suka...

IKEA Frames & Pictures 

Balik rumah aku tersampuk 'kerajinan' pulak.. tengok ade lebihan riben dan kain netkat rumah... apa lagi aku pon 'project' lah.. hahah

Berikut adalah bahan-bahannya..

 Frame TOLSBY IKEA RM2.50 each

 Paper bag RM2.00 / 3 pcs

KORD IKEA art card RM5.90 / 5 pcs

 Riben + Kain Net 
 Ha aku amik je kain net tu...ikat kat kaki frame dengan riben hitam..haa sudah siap!!



* Anakanda malas..takde mood nak melukis or kaler2.. 

 Pandangan belakang n depan

Masuk dalam beg cantek-cantek...


Untuk para guru...

"SELAMAT HARI GURU, JASAMU DIKENANG"

3 comments:

  1. wah kretif. terharu cikgu nanti.. selamat hari guru :)

    ReplyDelete
  2. wah.. cantik dan kretif.. tak pernah terfikir nak bg hadiah cmni

    ReplyDelete
  3. waaaahhh...hadiah menarik..jimat..tapi sangat besh..!!!

    ReplyDelete

Deco: Dining Area

Ok cerita dining area pula... Ni la dining area a.k.a meja makan kami... kuang kuang kuang.. Kerusi Eames tu aku beli kat Lazada, per...