Sunday, January 12, 2014

Inspirations : Gobok Makeover

Salam semua.....

Hari ni aku nak minta pendapat dan idea korang...boleh??? for free??? bolehhhh tak u olls??? hehehe.. sebenarnya aku nak cat balik almari besar gedabak ni.. tapi kompius nak cat kaler apa...Warna asal gobok ni sebenarnya coklat kayu.. aku letak untuk create mcm divider antara dapur dan ruang makan.. gobok ni dh lama tapi memandangkan kondisi nya masih elok... maka aku sayang nak buang... tapi kalau ade yang nak beli nak je aku nak letgo murah-murah...

Ni la gobok tersebut...

Memandangkan jumaat malam snap gambor ni, maka rumah sedikit berserabut.. sila abaikan tuala yg tak sepatutnya disitu ye.. ekeke

Dalam kepala ni actually dah ade plan untuk bina bar counter kat lokasi duduknya cabinet tu.. tapi selagi cabinet tu masih ada dalam rumah ni, hajat tu kena tangguh dulu... meja makan pon masih meja makan lama yg beli masa awal perkahwinan dulu tu.. itu pon nak letgo murah2 kalau ada yang berhajat nak beli.. En Suami dah bagi syarat, nak bar counter & meja makan baru, kena jual dulu yang lama... huhuhu...

Aku guna http://www.nipponpaint.com.sg/inspiration/home-colour-visualiser/icolour/  untuk tengok kaler yang sesuai untuk gobok ni...


Berikut adalah pilihan kaler-kaler yang aku rasa mcm sesuai... korang rasa yang mana satu sesuai... tolong bagi idea pleaseeeeeeee.. hehehe

A . Turquoise

B.  Yellow


 C. White


So yang mana satu??? ke better warna asal???

Last but not least..






15 comments:

  1. vote for turqoise tp yellow is ok jugak..ehe..adakah tak membantu...:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe oleh kerana turqoise fizah ckp dulu maka saya marked fizah vote turqoise ye... thanks ye!

      Delete
  2. sekali tgk ruang dapur ni..mmg gobok tu sesuai dgn warna turquiose/baby blue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela turqoise tu kontra so..memang nampak menarik..kalau semua putih pun macam plain jer

      Delete
  3. putih la dear.. moden dan senang nak macth nga ruang makan dan dapur tu.
    just bg pandangan yg xseberapa.. coz ina pun xpandai hiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ norlina, eh pandai la tu..rumah awak cantik ape..

      Delete
  4. White.
    Any other colour will make the space smaller and a bit crowded since the cabinet is bulky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, two votes for white.. hehehe

      Delete
  5. salam..white kot..atau turqouise...tapi white is better..heheh
    salam perkenalan dari akak..akak pun sedang menyusunatur rumah...akak dah letak blog ni dlm bloglist akak yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ kak... saya pon sama..letak akak dlm bloglist saya..

      Delete
  6. apakata try pastels colour..mmg akan nampak matching dgn white cupboard..or grey - white, dining table pun blh jugak di tukar wajah cat semula warna terang mcm magenta ke..then kerusi tu jahitkan sarung plain or corak chevron or polka dot or stripes...save budget!and reusable hehe..

    ReplyDelete
  7. rasanya putih nampak cantik,,, match dgn yang lain

    ReplyDelete
  8. white or turquoise...bg mata sy laa
    meja mkn wat kaler putih...buh sarung kusi kat tempat duduk kaler turquoise gak...sure namapak mengancam

    ReplyDelete

Deco: Dining Area

Ok cerita dining area pula... Ni la dining area a.k.a meja makan kami... kuang kuang kuang.. Kerusi Eames tu aku beli kat Lazada, per...