Wednesday, October 30, 2013

DIY : Birthday Collection

As salam.....

Bersempena dengan entry Pomander Ball sebelum ni, hari ni aku nak tunjukkan sedikit compilation of goodies bag untuk sambutan birthday kecil-kecilan anakanda tercinta.. sepanjang hidup, birthday party untuk dia baru 3 kali buat...masa umur dia 1 tahun, 2 tahun dan paling last umur 6 tahun... every year pon just hantar kek dan goodies bag je ke taska / sekolah.

Untuk entry kompilasi ni, aku hanya ada gambor-gambor untuk 5th, 6th and 8th birthday ja.. yang mana memang aku bikin sendiri goodies bag dan party decoration...utk birthday yang lain aku malas, takat beli je goodies bag sedia ada kat Jusco sudahh...

Kita mula dengan yang ter latest lah year..

8th Birthday

Untuk birthday yang kelapan ni, aku tadek set apa-apa tema... just pergi kedai bunga tengok apa yang ada.. kebetulan masa tu kedai bunga tu tengah buat clearence sale utk paper bag pepel tu... jatuh 20sen/bag.. murah giler kan?? then aku just beli riben pink belang-belang and riben hijau tu untuk penambah seri.. Kertas putih tu aku tatau la org panggil apa..aku panggil kertas alas makanan... aku mintak dengan member.. kebetulan dia ade banyak stok.. hehehe... Kos keseluruhan (x termasuk bahan makanan dlm beg tu ) adalah RM20 henggit sajor untuk 50pcs bag... jimattt...jimattttt



6th Birthday


Haaaa..untuk birthday yang keenam ni aku well planned sikit... nak buat party kecik-kecik ajak keluarga terdekat dtg rumah... Tema nya... ala-ala Perancis sikit... aku kan mcm perasan Made In France.. tak sedor makan belacan..ekekek


Remember pomender ball ritu? haaaa ni la sebab aku gigih kopek-kopek tisu tu... utk wat deko meja ni la.. konon nya... (oppsss aku bunga gugur sebijik dlm gambor...)


Ni la goodies bag nya... utk girls aku sediakan bag polka dot tu.. beli kat kedai dah siap.. RM1.99 sebijik.. dlm nya aku letak coklat n sepit rambut... Untuk boys pulak, bagi dlm plastik sudeh...eekkek pilih kasih... tapi dalam plastik ade kereta mainan...hehehe sikit je buatnya.. khas utk anak-anak sedara n anak member opis...



Tag and Label aku design tu semua tiru dari internet... bawak gi printing mahal nak mammmpppsss.. (kes tak sampai hati nak pakai printer opis, aku jujur la kononnnya)

Ha ni centerpiece utk meja buffet..  konon2 mcm patung pakai tutu la... nak tutu tu aku gigih belajor kat youtube..

5th Birthday

Tema nya colourfull...


Sticker tu aku tempah kat member.. beg tu pulak aku lipat-lipat je kertas kaler-kaler... tapi kecik sikit laa.. takper la.. jimat kos, isi dlm pon takyah banyak2...ekekeke


Tapi aku bikin jugak la birthday cap tu utk semua... pakai kertas kaler A4, polka dot tu aku pakai sticker bulat2 pelbagai saiz, utk tali tu aku pakai tali ikat fail mcm kat opis tu... tapi aku jumpa plak warna pink..ekekek

pon murahhhhhh modalnya...

Ok semoga korang boleh dapat idea utk birthday anak-anak nanti... sharing is caring...

Yusai




3 comments:

  1. Tu dia, gempaq gila preparation akak untuk besday anak...
    tak tercapai akal saya nak buat semua ni...heee

    awesome!!!!!

    ReplyDelete
  2. waaaa....meriahnye preparation..sume DIY..
    hebat..!!

    *salam kenal*

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan dari saya.. jom ker blog saya

    http://mamajuepapamimi.blogspot.com

    ReplyDelete

Deco: Dining Area

Ok cerita dining area pula... Ni la dining area a.k.a meja makan kami... kuang kuang kuang.. Kerusi Eames tu aku beli kat Lazada, per...